Πρόταση Κυκλοφοριακής Ρύθμισης Αγίων Αποστόλων

Ε.Ε.Τ.Ε.Μ.

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ – ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

Ο επιστημονικός και επαγγελματικός ενιαίος φορέας οργάνωσης και εκπροσώπησης

των Μηχανικών του τεχνολογικού τομέα ανώτατης εκπαίδευσης

Νομαρχιακό Τμήμα Χανίων

Ταχ. Δ/νση:Νεάρχου & Γιαμπουδάκη (Κτήριο Τ.Ε.Ε)-73134 ΧΑΝΙΑ, ΤΗΛ. & Fax:28210 55629 Email: eetem-cha@cha.forthnet.gr

ΧΑΝΙΑ : 26/4/2013

ΑΡ.ΠΡΩΤ: 100

Φ: 12

Πρόταση κυκλοφοριακής ρύθμισης στην περιοχή των Αγίων Αποστόλων Χανίων

Κατεβάστε το σχετικό pdf από εδώ

Μετά από επικοινωνία με τον Σύλλογο Δρομέων Υγείας Χανίων αλλά και την χρόνια ανάγκη των συμπολιτών μας για την ρύθμιση της κυκλοφορίας στην περιοχή των Αγίων Αποστόλων, προβήκαμε στη σύσταση ομάδας ειδικών αποτελούμενης από τους Νίκο Κάβαλο, Πολιτικό Μηχανικό Έργων Υποδομής ΤΕ, Μιχάλη Πετράκη Πολιτικό Μηχανικό Δομικών Έργων ΤΕ, Μανόλη Πλοκαμάκη Ηλεκτρολόγο Μηχανικό ΤΕ, για μελέτη του θέματος και εκπόνηση συγκεκριμένης πρότασης. Η παραπάνω ομάδα εργάσθηκε από τον Ιανουάριο μέχρι τα μέσα Απριλίου 2013 προκειμένου να επεξεργασθεί το θέμα και κατέληξε στην μελέτη-πρόταση που σήμερα σας παραδίδουμε. Στην πρόταση αυτή έγινε προσπάθεια ώστε οι ρυθμίσεις και οι επεμβάσεις που προτείνουμε να απαιτούν ελάχιστο κόστος ενώ παράλληλα να αυξάνουν την ασφάλεια των αθλουμένων και την τακτοποίηση του χώρου ώστε να έχει την εικόνα οργανωμένης εγκατάστασης εξυπηρέτησης πολλαπλών δράσεων. Φυσικά το όλο εγχείρημα θα μπορούσε να επεκταθεί και να εμπλουτισθεί ανάλογα με την οικονομική δυνατότητα το φορέα υλοποίησης.

 Η εν λόγω περιοχή έχει αποτελέσει το μήλον της έριδος εδώ και χρόνια, για πολλούς διεκδικητές. Όμως, οι πολίτες των Χανίων, με την συνεχή παρουσία τους, όλες τις εποχές και όλες τις ημέρες του χρόνου, έχουν καταστήσει σαφές σε ποιόν ανήκει ο χώρος αυτός. Με την πρόσφατη απόδοση του χώρου στον Δήμο Χανίων είναι κατάλληλο πλέον και το νομικό πλαίσιο για την αξιοποίηση της περιοχής προς μία συγκεκριμένη κατεύθυνση.

 Στην περιοχή των Αγίων Αποστόλων σήμερα, υπάρχει πληθώρα αθλητικών δραστηριοτήτων, από πλήθος κόσμου όλων των ηλικιών είτε μεμονωμένα είτε από οργανωμένους συλλόγους. Ο χώρος κατά κύριο λόγο έχει αυτό-οργανωθεί. Λόγω όμως, της μεγάλης προσέλευσης έχουν προκύψει κάποια προβλήματα κυκλοφορίας τα οποία εγκυμονούν κίνδυνους ατυχημάτων και φορτίζουν τον κόσμο που αθλείται εκεί με το άγχος ενός πιθανού ατυχήματος. Αυτό συμβαίνει διότι ο κόσμος αθλείται τρέχοντας ανάμεσα σε ακατάστατα παρκαρισμένα οχήματα, ανάμεσα σε κινούμενα οχήματα προς δύο κατευθύνσεις με κίνδυνο της ζωής του. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με τους ποδηλάτες. Χαρακτηριστικές είναι οι φωτογραφίες που συνοδεύουν την πρόταση αυτή.

 Πρόταση του Νομαρχιακού Τμήματος Χανίων της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ. είναι, να μονοδρομηθεί η διαδρομή περιμετρικά του δάσους και να ρυθμιστεί αντίστοιχα η κυκλοφορία στους περιφερειακούς δρόμους ώστε, να εξοικονομηθεί χώρος για δύο επιπλέον λωρίδες κίνησης πεζών πλάτους 1.00μ. και ποδηλατών πλάτους 2.00μ. Οι λωρίδες τοποθετούνται στην αριστερή πλευρά του οδοστρώματος ώστε να έχουν άμεση επαφή με το δάσος αλλά και να είναι ομαλή η κυκλοφορία κυρίως των λεωφορείων που επιβιβάζουν και αποβιβάζουν από τη δεξιά πλευρά. Είναι απαραίτητη η διαγράμμιση των δύο αυτών λωρίδων με χρώμα ώστε να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στην τήρηση της κυκλοφορίας σε αυτές. Επίσης θεωρούμε σημαντικό να οριοθετηθεί με περίφραξη ο μεγάλος χώρος στάθμευσης στα δυτικά της περιμέτρου της διαδρομής, καθώς και να κατασκευασθεί μια καλαίσθητη στάση αναμονής των επιβατών λεωφορείων στο όριο του, όπως φαίνεται στο σχέδιο της πρότασης. Επίσης προτείνουμε την απαγόρευση της εισόδου όλων των οχημάτων εκτός των ταξί στο τμήμα που οδηγεί προς την εκκλησία, όπου, ειδικά το καλοκαίρι δημιουργείται κυκλοφοριακό χάος. Στην μικρή πλατεία που υπάρχει εκεί μπορεί να μεταφερθεί η στάθμευση των ταξί ώστε να αποφορτισθεί ο κεντρικός χώρος στάθμευσης και να μην χαθούν και οι αντίστοιχες θέσεις λόγω της απαγόρευσης εισόδου. Πρέπει επίσης να οργανωθούν χώροι στάθμευσης στην περίμετρο του γηπέδου, όπως φαίνεται στην πρόταση, ώστε να εξυπηρετηθεί ειδικά το καλοκαίρι ο μεγάλος φόρτος οχημάτων.

 Σημαντική για την επιτυχία της μονοδρόμησης είναι η απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης σε σημεία εκτός των οργανωμένων χώρων και κυρίως επί της μονοδρομημένης οδού. Με αυτές τις λιτές παρεμβάσεις επιτυγχάνεται μία σημαντικά θετική αλλαγή της περιοχής των Αγίων Αποστόλων. Αναφέρουμε μερικά από τα οφέλη:

  • Αποφυγή πιθανών ατυχημάτων λόγω της δημιουργίας ανεξάρτητων λωρίδων κίνησης δρομέων, ποδηλάτων και αυτοκίνητων.

  • Αποφυγή πιθανών ατυχημάτων λόγω της ενιαίας φοράς δρομέων, ποδηλατών και οχημάτων.

  • Ποιοτική αναβάθμιση του ποδηλατικού δρόμου (έως τώρα είναι εν μέσω της κίνησης αυτοκινήτων).

  • Ποιοτική αναβάθμιση της δράσης των δρομέων (έως τώρα είναι εν μέσω της κίνησης αυτοκινήτων).

  • Αξιοποίηση του χώρου στάθμευσης.

  • Αισθητική αναβάθμιση του ευρύτερου χώρου λόγω του ότι θα υπάρχει η αίσθηση της τάξης.

Θα μπορούσαν τέλος να διαγραμμισθούν αρκετές διαβάσεις πεζών και εφαρμόζοντας με ιδιαίτερη αυστηρότητα τον ΚΟΚ, η περιοχή να αποτελέσει πρότυπο και ένα είδος «σχολείου» για τους Χανιώτες οδηγούς που αδιαφορούν παντελώς για την τήρηση του κανόνα στο θέμα αυτό.

 Ευχόμαστε η πρόταση μας να αποτελέσει το έναυσμα για την αναβάθμιση του χώρου στο επίπεδο που του αξίζει.

 Είμαστε στη διάθεση σας για επιπλέον διευκρινήσεις-προτάσεις.

 Για το Νομαρχιακό Τμήμα Χανίων

Ο πρόεδρος

 Γιώργος Α. Πλοκαμάκης

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *